ضدآفتاب, مراقبت از پوست

ضدآفتاب دور چشم

ضدآفتاب دور چشم

استفاده از کرم های ضد آفتاب در ناحیه دور چشم مخصوصا روی پلک ها در بعضی از افراد می تواند ایجاد سوزش چشم ها و ریزش اشک کند. دو علت دارد: علت اولش این است که در کرم های ضد آفتاب ممکن است ترکیباتی وجود داشته باشد که در اثر حرارت پوست تبخیر می شوند و بخار این مواد وارد چشم می شود. مثل روغن های سیلیکونی (Silicone oil) کوچک از خانواده دایمتیکون ها (Dimethicone).
علت دوم این است که در کرم های ضد آفتاب ممکن است ترکیباتی وجود داشته باشد که برای پوست ظریف اطراف چشم محرک باشد، ایجاد سوزش و خارش کند. وقتی که پوست اطراف چشم دچار سوزش می شود ما ناخود آگاه انگشتمان را طرف چشم ها می آوریم و آن ناحیه را می خواهیم بخارانیم. همین خاراندن باعث می شود که مواد ضد آفتاب وارد چشم ها شود و ایجاد سوزش و ریزش اشک را باعث شود.
برای این که این اتفاق نیفتد معمولا توصیه می شود که کرم های ضد آفتاب دور چشم استفاده نشود مخصوصا روی پلک ها استفاده نشود. خوب سوال اینجاست برای محافظت از پوست ظریف اطراف چشم در برابر پرتوهای فرابنفش آفتاب چه کنیم؟ اتفاقا مگر پوست ظریف اطراف چشم نیاز به مراقبت بیشتر و محافظت بیشتر در برابر آفتاب ندارد؟
چند راهکار وجود دارد. راهکار اول استفاده از کرم های ضد آفتابی است که روی آن نوشته برای ناحیه اطراف چشم اشکالی ندارد استفاده شود. در داخل این کرم های ضد آفتاب ترکیباتی وجود دارد که تبخیر نمی شود و این ضد آفتاب ها یک جورایی غیر حساسیت زا ساخته شدند که باعث ایجاد سوزش و خارش در ناحیه دور چشم نشود.
انتخاب دوم استفاده از کرم های دور چشمی است که حاوی فیلترهای ضد آفتاب هستند. یعنی یک کرم مرطوب کننده یا یک کرم ضد چروک دور چشم داخلش UV فیلتر باشد، داخلش SPF باشد یا عدد SPF داشته باشد. این دو راهکار است برای کسانی که می خواهند کرم بزنند.
می توانید دور چشم تان را با عینک های آفتابی بزرگ محافظت کنید یا کلاه لبه دار بپوشید. کلاه لبه داری که 10 سانتی متر بلندی داشته باشد. البته بسیاری از افراد هم هستند که در ناحیه اطراف چشم شان می توانند کرم های ضد آفتاب را بزنند و تحمل کنند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که چشم هایتان دچار ریزش اشک نمی شود و پلکتان دچار خارش نمی شود شما می توانید کرم ضد آفتابتان را دور چشم هم استفاده کنید و از ناحیه ظریف اطراف چشم ها محافظت کنید. هر چند که پیشنهاد من و توصیه من به استفاده از عینک های آفتابی و کلاه لبه دار است. ممنونم از توجه تان.

محصولات آموزشی مرتبط با این مبحث

محصولات و ترکیبات ضدآفتاب

تومان1,000,000

در این آیتم آموزشی هر آنچه که در زمینه ترکیبات و  محصولات ضد آفتاب می بایست بدانید مثل شناخت انواع ضد آفتابها و SPF های متفاوت آنها متناسب با نوع پوست ، ترکیب شناسی و لیبل خوانی محصوات ضد آفتاب ، بررسی ضد آفتابهای بی رنگ و رنگی و نقد و بررسی آنها ، مراقبت از پوست صورت و دور چشم  و مقابله با لک توسط محصولات ضد آفتاب و بسیار مطالب دیگر بیان شده است .

روتین های پوستی(پوست چرب-پوست خشک)

تومان1,400,000

فیلم ضبط شده وبینارهای روتین های پوست خشک و روتین های پوست چرب همراه با فیلم ضبط شده پرسش و پاسخ هافایل pdf اسلایدها در این آموزش می آموزید که چگونه نوع پـوست را تشخیـص دهید و مطابق آن، راهکارهای مراقبتی ارائه یا محصولات مناسب معرفی کنید.در این آموزش هم روتین های خانگی (هوم کر) و هم روتین های سالنی (کابین) آموزش داده شده است.

author-avatar

درباره احسان حسنانی

مدرس و پژوهشگر مراقبت از پوست، کارشناس ارشد گرایش بیوتکنولوژی، با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه مراقبت از پوست و مو، آرایشی بهداشتی و کازمتیک

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.